Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2024 year, Tom 24, no 10, p. 111- 116. UDC 811.111:37.091.33:34-057.875 DOI 10.36979/1694-500X-2024-24-10-111-116
Information about authors:

Курненкова Татьяна Викторовна – ст. преподаватель кафедры иностранных языков Кыргызско-Российского Славянского университета им. Б.Н. Ельцина, Кыргызская Республика, тел.: +996-557 201254, е-mail: tataluxkur@gmail.com
Волкотрубова Альбина Владимировна – канд. пед. наук, доцент кафедры “Лингвистика”, декан магистратуры Учебно-научно-производственного комплекса “Международный университет Кыргызстана”, Кыргызская Республика, тел.: +996-500-718400, е-mail: albina-yana@list.ru

“MEANING-ORIENTED INTERACTIONS” МЕТОД ДЛЯ СТУДЕНТОВ ПОКОЛЕНИЯ Z: НА МАТЕРИАЛЕ ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES (LAW)
Курненкова Т.В., Волкотрубова А.В.
Abstract in Russian:

Анализируется интерактивный метод “Meaning-oriented interactions” при обучении студентов-юристов со средним уровнем знания английского языка, с учётом особенностей современного “цифрового поколения”. Профессия юриста предполагает также исследовательскую деятельность, для которой характерно аналитическое мышление. Рассматривается серия взаимосвязанных интерактивных заданий, позволяющая сформировать у студента академический уровень коммуникации на английском языке, развивающая критическое мышление. Таким образом, данный метод стимулирует студента преодолевать языковые барьеры, повышает мотивацию к обучению.

Keywords in Russian:

интерактивные задания; критическое мышление; профессиональные коммуникативные навыки; цифровое поколение; task-based teaching; мозговой штурм

Z–МУУНУНУН СТУДЕНТТЕРИ ҮЧҮН “MEANING-ORIENTED INTERACTIONS” ЫКМАСЫ: ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES (LAW) МАТЕРИАЛЫНДА
Курненкова Т.В., Волкотрубова А.В.
Astract in Kyrgyz :

Макала англис тилин орто деңгээлде билген, азыркы "санариптик муундун" өзгөчөлүктөрүн эске алган юрист-студенттерди окутууда “Meaning-oriented interactions” интерактивдүү ыкмасын талдоого арналган. Юрист кесиби аналитикалык ой жүгүртүү менен мүнөздөлгөн изилдөө иштерин да камтыйт. Студенттин сынчыл ой жүгүртүүсүн өнүктүргөн англис тилиндеги академиялык байланыш деңгээлин калыптандырууга мүмкүндүк берген, өз ара байланышкан бир катар интерактивдүү тапшырмалар каралат. Ошентип, бул ыкма студентти тилдик тоскоолдуктардан өтүүгө түрткү берет, окууга болгон мотивациясын жогорулатат.

Keywords in Kyrgyz:

интерактивдүү тапшырмалар; сынчыл ой жүгүртүү; кесиптик баарлашуу көндүмдөрү; санариптик муун; task-based teaching; мээ чабуулу

“MEANING-ORIENTED INTERACTIONS” METHOD FOR GENERATION Z STUDENTS: BASED ON ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES (LAW)
Kurnenkova T.V., Volkotrubova A.V.
Abstract in English:

The article is devoted to the analysis of the interactive method “Meaning-oriented interactions” when teaching law students with an average level of knowledge of the English language, taking into account the characteristics of the modern generation – the “digital generation”. The legal profession also involves research activities, which are characterized by analytical thinking. A series of interrelated interactive tasks is considered, which allows the student to develop an academic level of communication in English, developing critical thinking. Thus, this method stimulates the student to overcome language barriers and increases motivation to learn.

Keywords in English:

interactive tasks; critical thinking; professional communication skills; digital generation; task-based teaching; brainstorming

Copy the output according to GOST
Kurnenkova T.V. “MEANING-ORIENTED INTERACTIONS” METHOD FOR GENERATION Z STUDENTS: BASED ON ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES (LAW) / T.V. Kurnenkova, A.V. Volkotrubova // Herald of KRSU. 2024. T. 24. No 10. S. 111- 116.