Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2016 year, Tom 16, no 8, p. 187- 190. UDC 378
Information about authors:

Леонова Наталья Алексеевна – канд. пед. наук, доцент кафедры экспериментальной физики Института физики, нанотехнологий и телекоммуникаций Санкт-Петербургского политехнического университета П. Великого, тел.: 8 921 4485202, e-mail: n_leonova_72@mail.ru

МЕТОДИКА ОРГАНИЗАЦИИ ИНТЕРАКТИВНЫХ ЗАНЯТИЙ ПРИ ОБУЧЕНИИ ФИЗИКЕ В ТЕХНИЧЕСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ
Леонова Н.А.
Abstract in Russian:

Раскрывается опыт использования интерактивных занятий в курсе физики на примере лекций, проводимых в Санкт-Петербургском политехническом университете Петра Великого.

Keywords in Russian:

государственный образовательный стандарт; интерактивные занятия; оптимизация учебного процесса; внутрипредметные; межпредметные связи; естественнонаучные дисциплины; деловые игры

МЕТОДИКА ОРГАНИЗАЦИИ ИНТЕРАКТИВНЫХ ЗАНЯТИЙ ПРИ ОБУЧЕНИИ ФИЗИКЕ В ТЕХНИЧЕСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ
Леонова Н.А.
Astract in Kyrgyz :

Раскрывается опыт использования интерактивных занятий в курсе физики на примере лекций, проводимых в Санкт-Петербургском политехническом университете Петра Великого.

Keywords in Kyrgyz:

государственный образовательный стандарт; интерактивные занятия; оптимизация учебного процесса; внутрипредметные; межпредметные связи; естественнонаучные дисциплины; деловые игры

THE METHODS OF ORGANIZATION OF INTERACTIVE LESSONS FOR TEACHING PHYSICS AT THE TECHNICAL UNIVERSITY
Leonova N.A.
Abstract in English:

The article reveals the experience of using interactive activities in the physics course, for example lectures, held in St.-Petersburg Polytechnic University Peter the Great.

Keywords in English:

state educational standard; interactive activities; optimization of educational process; intra-subject; interdisciplinary connections; natural Sciences; business games

Copy the output according to GOST
Leonova N.A. THE METHODS OF ORGANIZATION OF INTERACTIVE LESSONS FOR TEACHING PHYSICS AT THE TECHNICAL UNIVERSITY / N.A. Leonova // Herald of KRSU. 2016. T. 16. No 8. S. 187- 190.