Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2019 year, Tom 19, no 10, p. 106- 108. UDC 811.161.1
Information about authors:

Койчуманова Нургуль Мааметовна – д-р филол. наук, и.о. профессора Института экономики и финансов, г. Бишкек, тел.: +996-555 159994, +996-702 439924, е-mail: nurgul71@bk.ru
Абдукаримова Замира Боругуловна – ст. преподаватель кафедры иностранных языков гуманитарного факультета Кыргызского национального университета им. Ж. Баласагына, г. Бишкек, тел.: +996-702 235976, e-mail: abdzaira69@gmail.com

ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ НЕРОДНОГО ЯЗЫКА
Койчуманова Н.М., Абдукаримова З.Б.
Abstract in Russian:

Преподавание любого языка имеет некоторые проблемы – это определение целей обучения, определение содержания обучения и разработка методов сообщения знаний. Цель практического занятия по любому языку – кыргызскому, русскому, иностранному, независимо от специфики вуза ‒ обучение и совершенствование речи студентов как устной, так и письменной, в различных сферах коммуникации: разговорно-бытовой, общественно-политической, научной, а главное – учебно-профессиональной.

Keywords in Russian:

многоязычное образование; дифференцированный подход; речевая деятельность; коммуникация

БƟТƟН ТИЛДИ ОКУТУУНУН ƟЗГƟЧƟЛҮКТƟРҮ
Койчуманова Н.М., Абдукаримова З.Б.
Astract in Kyrgyz :

Ар бир тилди окутуунун кандайдыр-бир кɵйгɵйлɵрү бар – алар окутуунун максаттарын, мазмунун аныктоо жана билимберүү ыкмаларын иштеп чыгуу. Жогорку окуу жайдын өзгөчөлүгүн эске албаганда, кайсы бир тилдин: кыргыз, орус, чет тили боюнча практикалык сабактын максаты – баарлашуунун бардык тармактарында:
сүйлɵшүү-күндɵлүк, коомдук-саясий, илимий, негизги окуу-кесиптик студенттердин оозеки, жазуу, кеп маданиятын өркүндөтүү жана окутуу болуп саналат.

Keywords in Kyrgyz:

кɵп тилдүү билим берүү; дифференциалдык мамиле; кеп ишмердүүлүгү; баарлашуу

FEATURES OF A NON-NATIVE LANGUAGE TEACHING
Koichumanova N.M., Abdukarimova Z.B.
Abstract in English:

The teaching of any language has some problems – it is the definition of learning objectives, the definition of learning content and the development of methods of communicating knowledge. The goal of practical training in any language: Kyrgyz, Russian, foreign, regardless of the specificity of the university – teaching and improving students' speech, both
oral and writing, in various fields of communication: conversational, social, political, scientific, and most importantly educational.

Keywords in English:

multilingual education; differentiated approach; speech activity; communication

Copy the output according to GOST
Koichumanova N.M. FEATURES OF A NON-NATIVE LANGUAGE TEACHING / N.M. Koichumanova, Z.B. Abdukarimova // Herald of KRSU. 2019. T. 19. No 10. S. 106- 108.