Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2015 year, Tom 15, no 10, p. 112- 115. UDC 378.147:811.161.1
Information about authors:

Чалданбаева Айгуль Кушчубековна – канд. биол. наук, доцент кафедры “Общая биология” КГУ им. Арабаева, тел.: (996-555) 159545, (996-312) 626026, e-mail: ai-kush@mail.ru
Арунова Жайнагуль Кемеловна – магистр филологии, ст. преподаватель кафедры практического курса русского, кыргызского языков КГУ им. И. Арабаева, тел.: (996-312) 540741, (996-700) 860913, e-mail: arunova@mail.ru

СУЩНОСТЬ И ХАРАКТЕРИСТИКА ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ
Чалданбаева А.К., Арунова Ж.К.
Abstract in Russian:

Рассмотрены вопросы развития интерактивных методов обучения. Дана характеристика генезиса интерактивных методов обучения; рассматриваются исторические основы этих методов с точки зрения философии, педагогики, психологии и социологии.

Keywords in Russian:

сущность; генезис; интерактивный метод обучения; характеристика

СУЩНОСТЬ И ХАРАКТЕРИСТИКА ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ
Чалданбаева А.К., Арунова Ж.К.
Astract in Kyrgyz :

Рассмотрены вопросы развития интерактивных методов обучения. Дана характеристика генезиса интерактивных методов обучения; рассматриваются исторические основы этих методов с точки зрения философии, педагогики, психологии и социологии.

Keywords in Kyrgyz:

сущность; генезис; интерактивный метод обучения; характеристика

ESSENCE AND CHARACTERISTICS OF INTERACTIVE METHODS OF TRAINING
Chaldanbaeva A.K., Аrunova G.K.
Abstract in English:

It is considered the questions of development of interactive methods of training. The characteristics of genesis of interactive methods of training is given; it is covered historical basics of these methods from philosophical, pedagogical, psychological and biological side.

Keywords in English:

Essence; genesis; interactive methods of training; characteristics

Copy the output according to GOST
Chaldanbaeva A.K. ESSENCE AND CHARACTERISTICS OF INTERACTIVE METHODS OF TRAINING / A.K. Chaldanbaeva, G.K. Аrunova // Herald of KRSU. 2015. T. 15. No 10. S. 112- 115.