Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2014 year, Tom 14, no 1, p. 106- 110. UDC 159.92-057.87
Information about authors:

Иванова Валентина Петровна – канд. психол. наук, доцент кафедры психологии КРСУ, тел.: (996-543) 942415, (996-312) 633878, e-mail: valentine.ivanova@gmail.com
Корзинкова Дарья Николаевна – аспирант кафедры психологии КРСУ, тел.: (996-555) 280887, e-mail: daria.corzinckova@yandex.ru
Шумская Наталья Адыловна – аспирант кафедры психологии КРСУ, тел.: (996-772) 520824, e-mail: shumskaya_nata@mail.ru

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ УЧАЩИХСЯ КАК ФАКТОР УСПЕШНОСТИ ИХ ОБУЧЕНИЯ: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ
Иванова В.П., Корзинкова Д.Н., Шумская Н.А.
Abstract in Russian:

Рассматривается новый подход к пониманию успешности обучения, основанный на имплицитных теориях интеллекта и личности К. Двек. На экспериментальном материале показана возможность диагностировать субъективные категоризации обучаемых.

Keywords in Russian:

имплицитные теории интеллекта и личности; наращивание; самооценка; обучение; принятие цели; психометрический интеллект; успешность обучения; мотивация

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ УЧАЩИХСЯ КАК ФАКТОР УСПЕШНОСТИ ИХ ОБУЧЕНИЯ: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ
Иванова В.П., Корзинкова Д.Н., Шумская Н.А.
Astract in Kyrgyz :

Рассматривается новый подход к пониманию успешности обучения, основанный на имплицитных теориях интеллекта и личности К. Двек. На экспериментальном материале показана возможность диагностировать субъективные категоризации обучаемых.

Keywords in Kyrgyz:

имплицитные теории интеллекта и личности; наращивание; самооценка; обучение; принятие цели; психометрический интеллект; успешность обучения; мотивация

PSYCHOLOGICAL PARTICULARITIES OF STUDENTS AS A FACTOR OF THEIR EDUCATION SUCCESS RATE: A COMPARATIVE ANALYSIS
Ivanova V.P., Korzinkova D.N., Shumskaya N.A.
Abstract in English:

The article deals with a new approach to understanding the education success rate based on implicit intelligence and personality theories by K. Dwek. An opportunity to diagnose subjective categorization of students is being shown on the experimental material.

Keywords in English:

implicit intelligence and personality theories; developing; education; self-evaluation; target admission; psychometric intelligence; education success rate; motivation

Copy the output according to GOST
Ivanova V.P. PSYCHOLOGICAL PARTICULARITIES OF STUDENTS AS A FACTOR OF THEIR EDUCATION SUCCESS RATE: A COMPARATIVE ANALYSIS / V.P. Ivanova, D.N. Korzinkova, N.A. Shumskaya // Herald of KRSU. 2014. T. 14. No 1. S. 106- 110.