Registered in RSCI
Journal" Herald of KRSU", 2009 year, Tom 9, no 6, p. 33- 36. UDC 1: 130.123 (575.2) (04)
Information about authors:

Ветошкина Елена Анатольевна – студентка философского отделения гуманитарного факультета КРСУ

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Abstract in Russian:

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Keywords in Russian:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Astract in Kyrgyz :

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Keywords in Kyrgyz:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Abstract in English:

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Keywords in English:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

Copy the output according to GOST
Ветошкина Е.А. СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА / Е.А. Ветошкина // Herald of KRSU. 2009. T. 9. No 6. S. 33- 36.