РИНЦте катталган
Журнал «КРСУ жарчысы», 2009 год, Том 9, № 6, Стр. 33-36. УДК 1: 130.123 (575.2) (04)
Автор тууралуу маалымат:

Ветошкина Елена Анатольевна – студентка философского отделения гуманитарного факультета КРСУ

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Аннотация орус тилинде:

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Түйүндүү сөздөр орус тилинде:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Аннотация кыргыз тилинде:

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Түйүндүү сөздөр кыргыз тилинде:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Ветошкина Е.А.
Аннотация англис тилинде:

Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.

Түйүндүү сөздөр англис тилинде:

общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания

ГОСТ боюнча чыгуу маалыматтарын көчүрүү
Ветошкина Е.А. СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА / Е.А. Ветошкина // КРСУ жарчысы. 2009. Т. 9. № 6. С. 33-36.