Ветошкина Елена Анатольевна – студентка философского отделения гуманитарного факультета КРСУ
СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.
Ключевые слова на русском языке:общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания
СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.
Ключевые слова на кыргызском языке:общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания
СОЦИАЛЬНЫЙ МИФ КАК СРЕДСТВО МАНИПУЛЯЦИИ СОЗНАНИЕМ ОБЩЕСТВА
Now the myth becomes a control facility, manipulations, influences in different spheres, from a policy to advertising. Spontaneous creativity of myths is replaced by conscious designing of myths; it does not explain a reality, and builds illusion, a Mirage. It is convincing on the analysis of materials of a mass culture and advertising.
Ключевые слова на английском языке:общественное сознание, массовое сознание, массы, толпа, класс, власть, средства массовой информации, манипулирование сознанием, манипулятивная система, миф, типология мифов, мифологизация сознания