РИНЦте катталган
Журнал «КРСУ жарчысы», 2021 год, Том 21, № 11, Стр. 3-9. УДК 330.101.541(575.2)
Автор тууралуу маалымат:

Савина Светлана Евгеньевна –  д-­р  экон.  наук,  профессор  кафедры  национальной  экономики  и регионального планирования экономического факультета Кыргызско­Российского Славянского университета им. Б.Н. Ельцина, г. Бишкек, тел.: +996­772 343183, е­mail: savina_doc@mail.ru
Мырзалиева Мадина Алмасбековна –  аспирант  кафедры  экономики  Бишкекского  государственного университета им. К. Карасаева, г. Бишкек, тел.: +996­555 732704, е­mail: myrzalieva­madina@mail.ru

ОСОБЕННОСТИ РАЗВИТИЯ РЫНКА ТОВАРОВ И УСЛУГ В КЫРГЫЗКОЙ РЕСПУБЛИКЕ
Савина С.Е., Мырзалиева М.А.
Аннотация орус тилинде:

Рассмотрены вопросы формирования и развития рынка товаров и услуг в Кыргызской Республике. Актуальность изучения данной проблематики заключается в том, что посредством потребительского рынка население удовлетворяет потребности в необходимых товарах и услугах, тем самым повышая свой уровень жизни, с одной стороны, а с другой – стимулирует развитие торговых и производственных отношений в государстве. При переходе к рыночной экономике рынок товаров и услуг претерпел значительные изменения и прошел долгий путь от полностью централизованной системы, основанной на повсеместном планировании, к открытому, цивилизованному рынку, функционирующему на основе законов спроса и предложения и свободной конкуренции. Дальнейшее развитие рынка товаров и услуг в Кыргызстане невозможно без научного осмысления условий и особенностей его возникновения и формирования. Сформулированные в исследовании выводы и предложения позволят обеспечить устойчивое функционирование потребительского рынка и более полное удовлетворение потребностей населения.

Түйүндүү сөздөр орус тилинде:

валовой внутренний продукт; потребительский рынок; заработная плата; уровень жизни; спрос; предложение; цены; производство; потребление; выручка от реализации; розничная торговля

КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТОВАРЛАР ЖАНА КЫЗМАТТАР РЫНОГУНУН ӨНҮГҮШҮНҮН ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ
Савина С.Е., Мырзалиева М.А.
Аннотация кыргыз тилинде:

Бул макалада Кыргыз Республикасындагы товарлар жана кызмат көрсөтүүлөр рыногун калыптандыруу жана өнүктүрүү маселелери каралат. Бул маселени изилдөөнүн актуалдуулугу керектөө рыногу аркылуу калктын зарыл болгон товарларга жана кызмат көрсөтүүлөргө болгон муктаждыктарын канааттандыруу менен, бир жагынан алардын жашоо деңгээлин жогорулатып, экинчи жагынан мамлекеттеги соода-өнөр жай мамилелерин өнүктүрүүгө дем берип жаткандыгында. Рыноктук экономикага өтүү мезгилинде товарлардын жана кызмат көрсөтүүлөрдүн рыногу олуттуу өзгөрүүлөргө дуушар болду жана бардык жерде пландаштырууга негизделген толук борборлоштурулган системадан суроо-талаптардын жана сунуштардын жана эркин атаандаштык мыйзамдарынын негизинде иштеген ачык, цивилизациялуу рынокко чейин узак жолду басып өттү. Кыргызстанда товарлардын жана кызмат көрсөтүүлөрдүн рыногунун пайда болушунун жана калыптанышынын шарттарын жана өзгөчөлүктөрүн илимий жактан түшүнбөй туруп, аны андан ары өнүктүрүү мүмкүн эмес. Изилдөөдөн келип чыккан корутундулар жана сунуштар керектөө рыногунун туруктуу иштешин жана калктын керектөөлөрүн толугураак канааттандырууну камсыз кылат.

Түйүндүү сөздөр кыргыз тилинде:

ички дүң продукты; керектөө рыногу; эмгек акы; жашоо деңгээли; суроо-талап; сунуш; баалар; өндүрүш; керектөө; сатуудан түшкөн кирешелер; чекене соода

FEATURES OF DEVELOPMENT OF THE MARKET OF GOODS AND SERVICES IN THE KYRGYZ REPUBLIC
Savina S.E., Myrzalieva M.A.
Аннотация англис тилинде:

This article is devoted to the consideration of the formation and development of the market for goods and services in the Kyrgyz Republic. The relevance of studying this issue lies in the fact that through the consumer market, the population satisfies the needs for necessary goods and services, thereby increasing their standard of living on the one hand, and on the other, stimulating the development of trade and industrial relations in the state. During the transition to a market economy, the market for goods and services has undergone significant changes and has come a long way from a completely centralized system based on ubiquitous planning to an open, civilized market operating on the basis of the laws of supply and demand and free competition. Further development of the market for goods and services in Kyrgyzstan is impossible without scientific understanding of the conditions and features of its emergence and formation. The conclusions and proposals formulated in the study will ensure the sustainable functioning of the consumer market and more complete satisfaction of the needs of the population.

Түйүндүү сөздөр англис тилинде:

gross domestic product; consumer market; wages; living standards; demand; supply; prices; production; consumption; sales proceeds; retail trade

ГОСТ боюнча чыгуу маалыматтарын көчүрүү
Савина С.Е. КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТОВАРЛАР ЖАНА КЫЗМАТТАР РЫНОГУНУН ӨНҮГҮШҮНҮН ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ / С.Е. Савина, М.А. Мырзалиева // КРСУ жарчысы. 2021. Т. 21. № 11. С. 3-9.