РИНЦте катталган
Журнал «КРСУ жарчысы», 2019 год, Том 19, № 7, Стр. 3-7. УДК 339.138: 634 (575.2)
Автор тууралуу маалымат:

Алапаева Асель Айдаркуловна – аспирант, ст. преподаватель кафедры математических методов и исследования операций в экономике КРСУ, тел.: +996-776 786708, e-mail: aselina@mail.ru

ИНТЕНСИВНОЕ САДОВОДСТВО В КЫРГЫЗСТАНЕ: МАРКЕТИНГОВЫЙ АСПЕКТ
Алапаева А.А.
Аннотация орус тилинде:

Сельское хозяйство как базовая отрасль Кыргызской Республики требует интенсификации, то есть повышения производительности за счет использования новых технологий. Сложившаяся в настоящее время ситуация неблагоприятным образом сказывается на рыночном потенциале отечественных экспортеров продуктов растениеводства. Технологическое отставание, отсутствие крупных инвестиций в данную отрасль, сильные позиции иностранных производителей на международном рынке привели к значительному снижению экспорта яблок из Кыргызстана. Одной из современных тенденций данной отрасли является интенсивное садоводство. Проведен маркетинговый анализ (STP-модель, описание основных мировых экспортеров и 4Р рынка свежих яблок), анализ потребительского и целевого рынков; приведен список стран – крупнейших импортеров свежих яблок ‒ в качестве потенциальных рынков; представлено позиционирование кыргызстанских яблок, описание мирового рынка данного продукта, каналы распределения свежих яблок на потенциальных рынках; дан анализ крупнейших экспортеров и мировых цен, а также рекомендации по выращиванию наиболее популярных сортов яблок и их продвижению.

Түйүндүү сөздөр орус тилинде:

интенсивное садоводство; сегментация; целевые рынки; позиционирование кыргызстанских яблок; крупнейшие производители яблок; мировые цены на яблоки

КЫРГЫЗСТАНДАГЫ ИНТЕНСИВДYY БАГБАНЧЫЛЫКТЫН МАРКЕТИНГДИК АСПЕКТИЛЕРИ
Алапаева А.А.
Аннотация кыргыз тилинде:

Айыл чарбасы Кыргыз Республикасынын негизги тармагы катары, интенсивдештирүүнү талап кылат, башкача айтканда жаңы технологияларды пайдалануу менен өндүрүмдүүлүктү жогорулатуу. Азыркы мезгилде түзүлгөн кырдаал айыл чарба өсүмдүктөрүнүн өндүрүмдөрүн сыртка чыгаруучу ата мекендик эксперторлордун базардагы мүмкүнчүлүгүнө тескери таасирин тийгизүүдө. Технологиялык жактан артта калуулар, бул тармакта чоң инвестициянын жоктугу, эл аралык рынокто чет элдик өндүрүүчүлөрдүн күчтүү деңгээли Кыргызстандан алманы экспорттоонун олуттуу кыскарышына алып келди. Бул тармактагы заманбап тенденциялардын бири интенсивдүү
багбанчылык болуп саналат. Бул макалада төмөнкүлөргө маркетингдик талдоо жүргүзүлгөн: STP-модель, негизги дүйнөлүк экспортерлордун баяндоолору жана рыноктогу жаңы алмалардын 4Рсы. Макала керектөөчү рынокко талдоо жүргүзүүнү, максаттуу рынокту, артыкчылыктуу рынок катары жаңы алмаларды импорттоочу ири
импортер-өлкөлөрдүн тизмесин, кыргыз алмаларынын орду, бул өндүрүмдүн дүйнөлүк рыногунун сүрөттөлүшүн, ири экспортерлорго талдоо жүргүзүүнү, абдан өтүмдүү алмалардын сортторун өстүрүү боюнча сунуштарды, дүйнөлүк бааларга талдоо жүргүзүүнү, жаңы алмалардын мүмкүнчүлүгү жогору болгон рынокторго таратуу каналдарын, кыргыз алмаларын жылдыруу боюнча сунуштарды өзүнө камтыйт.

Түйүндүү сөздөр кыргыз тилинде:

интенсивдүү багбанчылык; максаттуу рыноктор; кыргыз алмаларынын орду; ири алма өндүрүүчүлөр; алманын дүйнөлүк баасы

INTENSIVE GARDENING IN KYRGYZSTAN: MARKETING ASPECT
Alapaeva А.А.
Аннотация англис тилинде:

Agriculture as the basic industry of the Kyrgyz Republic requires increasing productivity through the use of new technologies to regain competitiveness. The current situation adversely aff ects the market potential of domestic exporters of cultivated plant products. Technological retard, the lack of large investments in this line of business, the strong position of foreign producers in the international market led to a signifi cant decline in exports of fresh apple from Kyrgyzstan. One of the current trends in this industry is intensive apple gardening. This article conducted a marketing analysis: an STP model, a description of the world's major exporters, and 4P of the market for fresh apples. The paper contains analysis of the consumer market, target market, analysis of countries - the largest importers of fresh apples as potential markets, positioning of the Kyrgyz apples, a description of the global market for this product, analysis of the largest exporters, recommendations for choosing the most popular sorts of apples, analysis of world prices, distribution channels for fresh apples on potential markets, recommendations for promoting Kyrgyz apples.

Түйүндүү сөздөр англис тилинде:

intensive gardening,segmentation, target markets, positioning of Kyrgyz apples, largest apple producers, world prices for apples

ГОСТ боюнча чыгуу маалыматтарын көчүрүү
Алапаева А.А. КЫРГЫЗСТАНДАГЫ ИНТЕНСИВДYY БАГБАНЧЫЛЫКТЫН МАРКЕТИНГДИК АСПЕКТИЛЕРИ / А.А. Алапаева // КРСУ жарчысы. 2019. Т. 19. № 7. С. 3-7.